قوانین و مقررات

قوانین هواپیمایی پویا در خصوص صدور، استرداد و تعویض بلیط در مسیرهای داخلی

رويه مقررات فروش بليط هواپيمایی پويا در مسيرهای داخلی

 

 

صدور بلیط:

  • درج نام و نام خانوادگی و کد ملی منطبق با شناسنامه و شماره تماس صحیح مسافر در PNR الزامیست.
  • درج عنوان Title به طور صحیح (MR,MRS,CHD,INF)  در مقابل نام و نام خانوادگی هنگام رزرو جا و تشکیل PNR الزامی است.
  • جهت محاسبه نرخ CHD (از آغاز سومین سال تولد تا 12 سال تمام) : 50%  نرخ پایه ADL محاسبه شده و عوارض, طبق مبالغ پیش بینی شده در سیستم رزرویشن محاسبه میگردد.
  • جهت محاسبه نرخ INF (نوزاد از بدو تولد تا دوسال تمام) : 10% نرخ پایه ADL محاسبه شده و عوارض , طبق مبالغ پیش بینی شده در سیستم رزرویشن محاسبه میگردد.
  • نرخ کودک بدون همراه (UNACCOMPANIED MINOR  :UM  ) برابر با نرخ بزرگسال محاسبه خواهد گردید. کودکان بین 5 تا 12 سال به عنوان کودک بدون همراه و با شرایط و مقررات مربوطه پذیرش میشوند.
    • وارد کردن کدUM بعد از نام کامل مسافر در PNR .
    • وارد کردن SSR:UNMR در PNR مسافر مطابق سیستم رزرویشن.
    • وارد کردن شماره تلفن ثابت و همراه ولی / قیم کودک در مبدا و مقصد
    • راهنمایی ولی یا قیم مسافر جهت حضور در دفتر شرکت در ایستگاه مبدا و تکمیل فرم مربوطه
  • میزان بار مجازبرای مسافر (ADL, CHD) 20کیلوگرم و برای مسافر INF 10 کیلوگرم.
  • صدور بلیط برای نوزاد کمتر از 7 روز و مادرش مجاز نیست.
  • هرمسافر بزرگسال مجاز است یک نوزاد همراه داشته باشد ، درصورت همراه داشتن دومسافر نوزاد ،یکی از آنها کودک پذیرش شده و بلیط آن مطابق قوانین بلیط کودک ، صدور، تعویض و استرداد خواهد شد.
  • صرفا درصورتی که مسافر دارای رزرو تائید شده باشد مجاز به صدور بلیط بوده و آژانس مجاز به صدور بلیط با کد لیست انتظار نمیباشد(WL,HN) .
  • درصورتیکه مسافر تابعیت ایرانی نداشته باشد اطلاعات پاسپورت وی مطابق با قوانین صدور بلیت این شرکت وارد میگردد.

 

استرداد بلیط :

  • قبل از استرداد میبایست نسبت به ابطال PNR اقدام گردد، درغیر اینصورت هزینه استرداد بابالاترین جریمه محاسبه میگردد.
  • بلیط صادر شده برای نوزاد از پرداخت هرگونه جریمه معاف می باشد .چنانچه بلیط براساس قوانین درج شده غیر قابل استرداد باشد بلیط نوزاد نیز غیر قابل استرداد خواهد بود.
  • بلیط های ممهور به مهر ایستگاه حاوی متن ” تاخیر بیش از 2 ساعت” و “ابطال پرواز” بطور کامل قابل استرداد میباشد.
  • بلیط های ممهور به مهر ایستگاه حاوی متن ” تاخیر بیش از 4 ساعت” طبق شیوه نامه حقوق مسافر در پروازهای داخلی هواپیمائی کشوری رفتار خواهد شد.
  • بلیط های ممهور به مهر ایستگاه حاوی متن ” ممانعت پزشکی ” بلیط مسافر بیمار و همراه بطور کامل قابل استرداد میباشد و مسئولیت آن به عهده دفتر صادرکننده میباشد.
  • بلیط الکترونیکی مسافرینی که پرواز داخلی اول یا پرواز داخلی دوم خود را به علت تاخیر یا ابطال پرواز داخلی اول یا پرواز داخلی دوم (توسط شرکتهای هواپیمائی طرف قرارداد ) ازدست داده اند , از هرگونه هزینه ابطال بلیت CRCN معاف خواهند بود مشروط به این که تاریخ صدور این بلیت قبل از تاریخ ابطال پرواز باطل شده باشد و پرواز بصورت رفت و برگشت بین دو شهر باشد.

 

شرکتهای طرف قرارداد:

هما-آسمان-ماهان-قشم ایر-کیش ایر-کارون-آتا-وارش-تابان -سپهران ساها-معراج-کاسپین-فلای پرشیا-پارس