اخبار و مقالات

می توانید در قسمت زیر اخبار مربوط به ما را مشاهده کنید.

این هواپیما محصول کارخانجات بمباردیر بوده و مجوز انجام پروازهای کشوری در 30 کشور جهان را اخذ نموده است.

قابلیت ها و ارزش های برجسته این هواپیما موجب گردیده تا به بیشترین فروش در میان هواپیماهای جت در کلاس خود دست یابد. دارا بودن وسیعترین کابین در میان هواپیماهای جت تجاری امروزی با ارتفاعی بیش از یک متر و هشتاد سانتیمتر و رساندن میزان صدا به حداقل در داخل کابین ، راحتی مسافرین را به نحو بسیار مطلوبی تأمین نموده است.

با بیشینه سرعت کروز معادل 870 کیلومتر در ساعت (0.82 ماخ) و مداومت پروازی (برد) بین قاره ای معادل 7408 کیلومتر (4000 ناتیکال مایل) هواپیمای چلنجر 604 را برای انجام هرگونه مأموریتی مناسب نموده است.

 

هواپیمایی پویا توانمندی ارائه خدمات پروازی عالی و لوکس ، در کوتاهترین زمان ممکن و متناسب با نیاز مشتریان خود در تمامی مسیرهای پروازی را دارا می باشد.

مشتریان ما با خیالی راحت و فارغ از نگرانی های انتقال ، گم شدن چمدان ها و تأخیر در پرواز و یا مشکلات امنیتی در پروازهای تجاری مسافرت خواهند نمود.

به جهت بهره برداری مناسب از زمان ، امکان برگزاری جلسات برای مشتریان ما در طول پرواز فراهم می باشد.

 

زمان: مطابق با برنامه شما، هواپیما در کمترین زمان برای پرواز آماده می شود. شما می توانید تنها چند دقیقه قبل از زمان پرواز برنامه ریزی شده خود به فرودگاه برسید و مستقیماً به مقصد خود پرواز کنید.

آزادی: امکان فرود در نزدیکترین فرودگاه به مقصد و آزادی حمل وسایل ورزشی با ارزش خود.

انعطاف‌پذیری: انعطاف‌پذیری برنامه‌ریزی پروازهای خود ، مستقل از زمان و امکان تجدید نظر در برنامه خود در صورت تاخیر.

کیفیت خدمات: پیکربندی تشریفاتی ، پذیرایی بزرگ و ترجیحی.

حریم خصوصی: شما می توانید با تیم خود سفر کنید، در طول پرواز جلساتی داشته باشید و از زمان خود به نحو احسن استفاده کنید.

راحتی: شما می توانید بدون نگرانی در مورد نقل و انتقالات، جابجایی، گم شدن چمدان، تاخیر یا مشکلات امنیتی پروازهای تجاری، به راحتی و لوکس سفر کنید.

خستگی كرو و به خصوص خلبانان از جمله مسائلی است كه می تواند ايمنی پرواز را مورد تهديد جدی و دائمی قرار دهد.

خستگی ، چه از نوع جسمی و چه روحی روانی به عنوان یک خطر بالقوه و عامل مستقیم یا غیر مستقیم بسیاری از سوانح پروازی بوده و طبق آمارهای اعلام شده بیش از 50 درصد سوانح هوایی ناشی از خطاهای انسانی ، به طور مستقیم با خستگی و خواب آلودگی خدمه پروازی مرتبط است.

عواقب اين عارضه اغلب اوقات كوچك شمرده شده يا ناديده گرفته می شود و يكی از دلايل اين امر آن است كه هيچ علائم زيستی مشخصی براي سنجش ميزان آن در افراد وجود ندارد. متاسفانه خستگی تقريبا تمام جنبه های عملكرد روزمره انسان را تحت تأثير قرار می دهد و در اين ميان جنبه هايی چون دقت ، تفكر پيچيده ، قضاوت ، تصميم گيری های آنی و تحرك كه نقش اساسی در امر ايمنی پرواز دارند آسيب پذيرتر هستند.

راهبردهاي عملی براي مقابله با خستگی :

  1. خواب و استراحت كافی قبل از شروع كار و انجام ماموريت ها مانع از بروز خستگی زودرس و فشارهای ناشی از آن است.
  2. اجتناب از انجام كارهای سنگين مداوم و يكنواخت . اين امر به خصوص وقتی كه پروازهای طولانی مدت ، علاوه بر وظايف معمول در برنامه پروازی كرو گنجانده می شود بسيار حائز اهميت بوده و باعث افزايش خستگی و كاهش راندمان كاری مي گردد.
  3. كاهش آب بدن باعث تشديد خستگی و خواب آلودگی می گردد . لذا نوشيدن آب و مايعات از عوامل تأمين آب بدن و رفع خستگی و خواب آلودگی است.
  4. تقسیم کار بین کرو ، حین پرواز (یا تعویض برخی کارها در صورت امکان ) و رعایت C.R.M از عوامل مؤثر کاهش فشارهای خستگی در پروازهاست.
  5. پيش بينی تمهيدات لازم جهت رفع مشكلات معيشتی و استرس های روحی روانی كاركنان از عوامل موثر در پيشگيری از خستگی های روحی می باشد.
  6. بر اساس مقررات موجود هوانوردی هرگاه خلبانان خود را در وضعیت جسمی و روحی نامناسب می بینند می بایستی ضمن مراجعه به مسئولین ذیربط (مسئول عملیات پروازی،پزشک متخصص هوایی و …) از انجام پرواز اجتناب کرده و مأموریت به دیگر افراد آماده واگذار گردد.
  7. به خاطر خواص تحريك كنندگی كافئين ، پيشنهاد می گردد در حين پرواز ( يا لحظاتی پيش از آن ) مواد كافئين دار و آشاميدنی هایی مانند چای و قهوه مصرف شوند.
23 مرداد 1402

خط مشی ایمنی

خط مشی ايمنی در صنعت هوانوردی از مهمترين اصول و سياست گذاری های سازمان های پروازی به شمار می رود و كاركنان بايستی با مفاد آن كاملا آشنا باشند .

سازمان هايی که عمليات پروازی انجام می‌دهند بر پايه مقررات و رويه های استاندارد و همچنین بر اساس نيازمندی های قوانین و مقررات بين‌المللی نسبت  به ايجاد محيطی سالم و ايمن برای كاركنان و بهره برداران متعهد می باشند .

به منظور گسترش و به سامان رساندن اين مهم، سازمان های پروازی می بايست به اجرای اصول زير همت گمارند .

  1. مديران می بايست ايمنی محیط كار و صحت رويه های انجام كار در کل سازمان را تضمین نموده و شرايط اجرای مقررات را فراهم آورند .
  2. اهداف و شاخص های پيشرفت ، گسترش ، ارزيابی و اندازه گيری كارايی ايمنی را تعيين و گزارش نمايند .
  3. سازمان تعمير و نگهداری هواپيما را بهبود و فرهنگ ايمنی را گسترش بخشند .
  4. پتانسيل خطر و ريسك سوانح و حوادث در حوزه عمليات پروازی را از طريق اجرای راهكارهای كار آمد و پيوسته سيستم های مديريت ايمنی به حداقل رسانند .
  5. اصول سيستم مديريت ايمنی يكپارچه را به منظور اجرای رويه های عملياتی استاندارد بكار گيرند .
  6. رویه و فرهنگ گزارش دهی، پتانسيل خطر و حوادث را به صورت داوطلبانه و غير تنبيهی گسترش بخشند .
  7. با استفاده از ابزار و روش­های كارآمد از رضايتمندی بازرسين و ارتباط موثر بين مديريت و كاركنان اطمينان حاصل نمايند .
  8. ايمنی ، در هر مكان و موقعيت همواره نخستين اولويت به شمار رفته و فشارهای كاری و زمانی نمی بايست بر آن تاثیر گذاشته يا عمليات ايمن و سالم را تحت تاثير قرار دهد .
  9. از شايستگی كاركنان با بهره گيری از آموزش های استاندارد ، كار آمد و اثر بخش و ارتقاء سطح كيفی و توانمندی آن­ها اطمينان حاصل نمايند .
  10. رعايت موازين ايمنی وظيفه يكايك كاركنان در هر بخش و واحدهای اجرايی سازمان­های پروازی تلقی گردد .
  11. خط مشی ايمنی ابلاغ شده به منظور حصول اطمينان از كارايی و به روز بودن آن به طور پيوسته مورد بازنگری قرار گيرد .